5 مورد از مهمترین مکملهای غذایی برای داشتن پوستی سالم

زنی که در حال مصرف مکمل غذایی است

افزایش سن و تابش آفتاب میتوانند منجر به آسیبهای پوستی بسیاری گردند. برای پیشگیری از بروز این مشکل، افراد به طور فزاینده ای از آنتی اکسیدان های معمول در مراقبتهای پوستی استفاده می کنند. هدف از استفاده از این مکملهای غذایی، کمک به محافظت از پوست در برابر آسیبهای احتمالی از طریق مسیر درون بدن است. 

مکملهای غذایی جهت زیبایی پوست

برخی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها ممکن است سلامت و کیفیت پوست شما را بهبود ببخشند. ویتامین های C و E و سلنیوم آنتی اکسیدان هایی هستند که ممکن است به محافظت از پوست در برابر آفتاب کمک کنند .

ویتامین A

ویتامین A ، به عنوان رتینول نیز شناخته می شود ، این ویتامین یک از عوامل رشد سلول است و اغلب به عنوان یک درمان موضعی ضد پیری استفاده می شود. این ویتامین به فرم خالص در گیاهان وجود ندارد. بلکه پیش سازهای این ویتامین که کاروتن نامیده میشوند به شکلهای مختلف در گیاهان وجود دارند. با نوشیدن یک فنجان آب هویج در روز میتوانید نیاز بدن خود به این ویتامین را تامین کنید.

کوآنزیم Q10

کوآنزیم Q10 ، به عنوان CoQ10 نیز شناخته می شود ، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند ، که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند. این ویتامین به طور طبیعی در بدن انسان تولید میشود. ولی با افزایش سن میزان تولید آن کاهش می یابد. مهمترین منبع این ویتامین گوشت گاو یا جوجه است. 

ویتامین C

ویتامین C ، اسید اسکوربیک ، یک آنتی اکسیدان است که به رشد و ترمیم بافت کمک می کند. کمبود شدید این ویتامین میتواند منجر به بیماری اسکروی شود. خوشبختانه این ویتامین در اکثر میوه ها و سبزیجات وجود دارد.

ویتامین E 

ویتامین E به بدن کمک می کند تا سطح رتینول را که برای سلامت پوست ضروری است تنظیم کند . این ویتامین در اکثر روغن های گیاهی و دانه های خوراکی به ویژه آجیل وجود دارد.

سلنیوم 

سلنیوم یک ماده معدنی است که می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید و چین و چروک کمک کند. غلات، ماهی،  تخم آفتابگردان، کنجد، سبوس گندم و انواع آجیل منابع خوبی از سلنیوم هستند.

منبع: وب سایت webmd.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.