5 اشتباه رایج گیاه خواران که گوشت را کنار میگذارند!!!

اشتباه رایج گیاه خواران در هنگام جایگزینی گوشت

در حالی که تعداد آمریکایی هایی که گوشت را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کرده اند بسیار اندک است ، بسیاری از افراد سعی دارند تا حداقل مقداری از گوشت های رژیم غذایی خود را با پروتئینهای گیاهی جایگزین کنند. ما در این مقاله به 5 اشتباه رایج گیاه خواران در ارتباط با نخوردن گوشت می پردازیم.

خوردن گیاهان یک حرکت عالی برای سلامتی شما و محیط زیست است. داون جکسون بلاتنر ، نویسنده کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر ، می گوید: خوردن گوشت کمتر به تنهایی سلامتی را تضمین نمی کند . 

اشتباه شماره یک: جایگزین نکردن منابع غذایی دیگر به جای گوشت

هنگامی که چیزی را از رژیم غذایی خود خارج می کنید ، مواد مغذی موجود در آن غذا را نیز خارج می کنید. گوشت منبع غنی از پروتئین است اما همچنین مواد مغذی مانند آهن و ویتامین های گروه B دارد. بلاتنر توصیه می کند که منابع پروتئینی دیگر مانند لوبیا و عدس ، غذاهای سویا ، کره مغزها و مغزها ، دانه ها و کره دانه ها و غلات سبوس دار مانند بلغور جو دوسر را جایگزین گوشت کنید.

اشتباه شماره دو: اشتباه رایج گیاه خواران در مصرف زیاد گوشت های مصنوعی فرآوری شده

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری همبرگرهای گیاهی ، سوسیس و گوشتهای فرآوری شده در دسترس است و به نظر می رسد که انتخاب خوبی باشند. اما بلاتنر می گوید گوشت های مصنوعی نیز به شدت فرآوری می شوند ، وی افزود: “غذاهای با فرآوری بیشتر حاوی موادی مانند مواد نگهدارنده ، و رنگها هستند که فاقد مواد مغذی میباشند.”

اشتباه شماره سه: خوردن پنیر زیاد

پنیر راهی آسان برای دریافت پروتئین بدون مصرف گوشت است ، اما همچنین می تواند مقدار زیادی چربی حیوانی اشباع شده در رژیم غذایی شما اضافه کند. بلاتنر توصیه می کند بیشتر پروتئین خود را از منابع گیاهی تهیه کنید و از پنیر برای عطر و طعم غذا استفاده کنید ، همینطور میتوانید در برخی غذاها موادی مانند هوموس و سس های مغز دار درست شده از بادام هندی را جایگزین پنیر کنید.

اشتباه شماره چهار: مصرف بسیار زیاد “کربوهیدرات های بژ

قبل از خوردن غذا نگاهی به بشقاب خود بیندازید. آیا بیشتر رنگ غذای شما رنگی است یا بژ؟ بلاتنر می گوید: “رنگ یک نشانگر آسان و قابل اعتماد برای یک وعده غذایی سالم است.” “رنگ های بیشتر به معنای مواد گیاهی یا ترکیبات محافظتی گیاهی است که دریافت می کنید.” اطمینان حاصل کنید که وعده های غذایی شما شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات رنگارنگ است.

اشتباه شماره پنج: اشتباه رایج گیاه خواران در عدم مصرف سبزیجات کافی

هدف از خوردن غذاهای بر پایه گیاهان، خوردن گیاهان بیشتر است! اما این کار همیشه اتفاق نمی افتد. بلاتنر چند ترفند برای حل این مشکل دارد:

همیشه سبزیجات را بخشی از غذاهای خود کنید: “مهم نیست که چه می خورید ، یک مشت سبز روی بشقاب / کاسه خود بریزید و سپس غذای خود را بر روی آن بریزید. این روش در مورد همه چیز ، از لازانیا گرفته تا ماکارونی تا غذاهای باقی مانده از وعده های قبلی به کار می آید. “

50-50 مخلوط کنید: هنگامی که ماکارونی یا برنج می خورید ، نیمی از آن را با رشته کدو سبز ، رشته کدو تنبل، رشته هویج ، رشته گل کلم یا کلم بروکلی یا سایر سبزیجات مخلوط کنید.

منبع: وب سایت webmd.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.