چربی قهوه ای: افزایش این چربی و مبارزه با چاقی با غذاهای متداول!!!

مواد غذایی متداول که چربی قهوه ای را افزایش میدهند

در حالی که “چاق بودن” به طور گسترده در جامعه مورد پذیرش قرار گرفته است ، این واقعیت را تغییر نمی دهد که چاقی برای سلامتی شما بسیار مضر است. افراد مبتلا به چاقی از هر عامل دیگری بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند و بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، بیماری قلبی ، دیابت نوع 2 ، سکته مغزی ، بیماری کیسه صفرا ، آرتروز ، آپنه خواب ، مشکلات تنفسی و چندین نوع مختلف از سرطان ها قرار دارند. آنها همچنین پیری زودرس ، درد بیشتر در بدن و مشکل در عملکرد بدنی را تجربه می کنند و بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی و اضطراب هستند. ما در این مقاله به بررسی چربی قهوه ای به عنوان یکی از عوامل موثر در درمان چاقی و روشهای افزایش آن در بدن خواهیم پرداخت.

قهوه ای کردن ذخایر چربی بدن از طریق ویتامین A

انسان و پستانداران حداقل دو نوع بافت چربی دارند: نوع سفید و نوع قهوه ای. در چاقی ، کالری اضافی عمدتا در چربی سفید به صورت تری گلیسیرید ذخیره می شود. چربی سفید بیش از 90 درصد بافت چربی بدن را تشکیل می دهد و معمولاً در شکم ، باسن و بالای ران قرار دارد.

چربی قهوه ای  باعث تحریک چربی سوزی و تولید گرما می شود که معمولاً باعث مصرف بیشتر انرژی می شود. یافتن روش هایی که بتوانند چربی سفید را به قهوه ای تبدیل کنند می تواند راهی جدید برای مبارزه با افزایش وزن و چاقی باشد.

طی یک تحقیق محققان دریافتند که محیط سرد باعث افزایش سطح ویتامین A در انسان و موش می شود ، که به تبدیل بافت چربی سفید “بد” به نوع قهوه ای “خوب” کمک می کند. محققان معتقدند این کشف نویدبخش توسعه داروهای جدید علیه چاقی است.

محققان نشان دادند که استفاده از سرما در مقادیر متوسط در انسان و موش باعث افزایش سطح ویتامین A و پروتئین متصل به رتینول می شود که ویتامین A را در خون حمل می کند. بیشتر ذخایر ویتامین A بدن در کبد ذخیره می شود و به نظر می رسد قرار گرفتن در معرض سرما پروتئین های متصل به رتینول را تحریک می کند تا توزیع ویتامین A را به سمت بافت چربی هدایت کند.

با استفاده از سرما و افزایش سطح ویتامین A در بافت چربی ، چربی سفید به قهوه ای تبدیل شد ، که با افزایش میزان فعالیت متابولیک ، افزایش مصرف انرژی و چربی سوزی همراه بود.

البته محققان هشدار می دهند که این کشف نباید مردم را به سمت مصرف مقادیر زیادی مکمل های ویتامین A  بدون تجویز پزشک سوق دهد. آنها توضیح می دهند که: “بسیار مهم است كه ویتامین A در زمان مناسب به سلولهای مناسب منتقل شود.”

مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A برای مردان بزرگسال 900 میکروگرم و برای زنان بزرگسال 700 میکروگرم است. مصرف روزانه بیش از 10 هزار میکروگرم ویتامین A می تواند عوارض جانبی زیادی از جمله آسیب کبدی ، درد استخوان و مفاصل ، نازک شدن استخوان ، سردرد ، اسهال ، حالت تهوع و تحریک پوست ایجاد کند.

رنگدانه های گیاهی کاروتنوئید همچون بتاکاروتن در هویج ، کلم بروکلی ، طالبی و کدو حلوایی وجود دارد و توسط بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A از قبل ساخته شده در غذاهایی مانند جگر سیاه، روغن ماهی ، شیر و تخم مرغ یافت می شود. ترکیبی از این مواد غذایی باید به شما کمک کند ویتامین A مورد نیاز خود را دریافت کنید.

مطالعات دیگر نشان داده است که گذراندن مدت زمانی در دمای سردتر باعث فعال شدن و حتی افزایش بافت چربی قهوه ای در بدن شما شود. اما ساعت ها بیرون رفتن در سرما کاملاً خوشایند نیست و می تواند ایمن نباشد. خوشبختانه ، ممکن است روش های دیگری برای رفع این مشکل باشد …

افزایش چربی قهوه ای با مصرف غذاهای متداول

یک فنجان قهوه بنوشید.

یک مطالعه از دانشگاه ناتینگهام نشان داد که مصرف کافئین با فعال سازی میتوکندری در نوع قهوه ای  بافت چربی باعث تحریک ذخایر این نوع چربی می شود.

محققان با مطالعات سلول های بنیادی شروع به تعیین دوز مناسب کافئین برای فعال سازی چربی قهوه ای کردند ، سپس مطالعات را برای مقایسه نتایج به انسان منتقل کردند. آنها دریافتند که نوع قهوه ای چربی گردن پس از نوشیدن یک فنجان قهوه توسط افراد گرمتر می شود.

محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا در قهوه به جز کافئین ، اجزای دیگری نیز وجود دارد که باعث فعال شدن نوع قهوه ای شود یا نه. هنگامی که آنها اجزای مسئول را تعیین کنند ، این یافته ها به طور بالقوه می توانند به عنوان بخشی از یک برنامه کنترل وزن یا به عنوان بخشی از رژیم برای تنظیم گلوکز و جلوگیری از دیابت مورد استفاده واقع شوند.

ورزش کنید.

به نظر می رسد که ورزش ممکن است به طور مستقیم بر تولید چربی قهوه ای تأثیر بگذارد. مطالعات روی موش ها نشان داد که پروتئینی به نام ایریزین می تواند بافت چربی سفید را به قهوه ای تبدیل کند و این پروتئین در کسانی که ورزش زیادی دارند بسیار بیشتر است.

ادویه بزنید.

تحقیقات نشان داده است که مصرف کپسایسین ، به عنوان جز فعال موجود در فلفل تند و کپسینوئیدها ، که ساختار شیمیایی مشابه کپسایسین دارند ، می تواند بافت چربی قهوه ای را فعال کند. و یک مطالعه روی موش ها نشان داد ترکیبی از قرار گرفتن در معرض سرمای خفیف و کپسینوئیدها باعث تبدیل برخی سلولهای چربی سفید به نوع قهوه ای می شوند.

در مطالعه دیگری ، مشخص شد که کورکومین ، ماده فعال موجود در زردچوبه ، چندین نشانگر بافت چربی قهوه ای را در موش ها فعال می کند ، اما برای تولید این اثر مقدار قابل توجهی کورکومین مورد نیاز بود.

منبع: وب سایت easyhealthoptions.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.