ویتیلیگو در ناحیه تناسلی مردان

ویتیلیگو چیست؟

ویتیلیگو یک بیماری پوستی است که باعث می‌شود لکه‌ها یا تکه‌هایی از پوست ملانین یا همان رنگدانه های پوست را از دست بدهند. ملانین به رنگ پوست و مو کمک می کند، بنابراین وقتی این نواحی ملانین را از دست می دهند، رنگ بسیار روشنی پیدا می کنند.

ویتیلیگو می تواند در هر جایی از بدن شما از جمله آلت تناسلی رخ دهد. ویتیلیگو اغلب ابتدا در صورت، پشت دست و گردن ظاهر می شود. اما پیش‌بینی اینکه کدام قسمت‌های بدن ممکن است در نهایت تحت تأثیر قرار بگیرند یا اینکه لکه‌ها چقدر بزرگ شوند، دشوار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویتیلیگو در ناحیه تناسلی مردان، از جمله علل ایجاد آن و گزینه های درمانی موجود، ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

علائم ویتیلیگو در ناحیه تناسلی مردان

علائم اصلی ویتیلیگو لکه هایی از پوست بی رنگ است. ویتیلیگوی در ناحیه تناسلی معمولا بر روی پوست ختنه گاه و تنه ظاهر می شود، نه روی سر آلت تناسلی.

اگر مبتلا به ویتیلیگو هستید که آلت تناسلی شما را تحت تأثیر قرار می دهد، در نهایت ممکن است علائمی را در سایر قسمت های بدن خود مشاهده کنید، البته اگر قبلاً این علائم را نداشته اید.

همچنین ممکن است متوجه علائم غیر مرتبط با پوست خود شوید، مانند:

• موهای خاکستری یا سفید
    • از دست دادن رنگ در غشاهای مخاطی شما، مانند پوشش دهان و بینی
    • تغییرات بینایی که ناشی از از دست دادن رنگدانه در پوشش داخلی کره چشم می باشد.

بسته به اینکه علائم شما چقدر گسترده است، چند نوع فرعی از ویتیلیگو وجود دارد:

• ویتیلیگوی موضعی به ویتیلیگویی اشاره دارد که در یک یا دو ناحیه رخ می دهد.
    • ویتیلیگوی عمومی به ویتیلیگویی اشاره دارد که در سراسر بدن شما رخ می دهد.
    • ویتیلیگو سگمنتال ویتیلیگویی است که فقط یک طرف بدن شما را درگیر می کند.

ویتیلیگو در هر سنی ممکن است ایجاد شود، اگرچه قبل از 20 سالگی خود را نشان می دهد.

خرید از ترکیه دیگه سخت نیست!!

به خاطر داشته باشید که ویتیلیگو در ناحیه تناسلی مردان مسری نیست و هیچ تاثیری بر عملکرد یا سلامت آلت تناسلی شما ندارد.

چگونه از خشک شدن پوست بعد از شستشوهای مداوم جلوگیری کنیم؟؟

اگر علائمی مانند درد، مشکل در ادرار کردن، اختلال نعوظ یا هر چیز غیرعادی دیگری را تجربه کردید، به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. این علائم احتمالاً نتیجه اختلالات دیگری هستند.

علل ویتیلیگو در ناحیه تناسلی مردان

محققان مطمئن نیستند که چرا برخی افراد تولید ملانین را در مناطق خاصی متوقف می کنند. اما برخی معتقدند که این اختلال ممکن است ناشی از یک بیماری خود ایمنی باشد.

شرایط خودایمنی زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به سلول های سالم حمله می کند. اگر بیماری خود ایمنی دیگری مانند لوپوس یا تیروئیدیت هاشیموتو دارید، ممکن است خطر ابتلا به ویتیلیگو در شما افزایش یابد.

همچنین در صورت داشتن سابقه خانوادگی ویتیلیگو ممکن است احتمال ابتلا به آن در شما بیشتر باشد.

تشخیص ویتیلیگو در ناحیه تناسلی مردان

ویتیلیگو معمولا در طی یک معاینه فیزیکی کامل تشخیص داده می شود. اگر این اختلال آلت تناسلی شما را تحت تاثیر قرار دهد، پزشک احتمالا بقیه بدن شما را نیز معاینه خواهد کرد. آنها همچنین ممکن است یک نور ماوراء بنفش را به ناحیه مورد نظر بتابانند تا به تأیید بیماری ویتیلیگو کمک کند.

بسته به علائم شما، آنها همچنین ممکن است یک نمونه پوست کوچک از آلت تناسلی شما برای بررسی زیر میکروسکوپ بگیرند. این نمونه با نام بیوپسی شناخته می شود. بیوپسی به آن‌ها کمک می‌کند یک نوع بیماری به نام balanitis xerotica obliterans، که یک بیماری التهابی پوست است را رد کنند. این بیماری با یک زخم قرمز و خارش دار شروع می شود. اما با گذشت زمان، پوست آسیب دیده می تواند سفید شود.

اگر سایر اعضای خانواده شما مبتلا به ویتیلیگو یا بیماری های خودایمنی هستند، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

خرید از ترکیه دیگه سخت نیست!!

درمان ویتیلیگو در ناحیه تناسلی مردان

هیچ راهی برای درمان کامل ویتیلیگو وجود ندارد، اما برخی چیزها می توانند به بازگرداندن رنگ اولیه پوست شما کمک کنند. به یاد داشته باشید، ویتیلیگو آلت تناسلی هیچ تاثیری بر سلامت شما ندارد، بنابراین نیازی به درمان ندارد.

به خاطر داشته باشید که درمان ویتیلیگو در آلت تناسلی شما ممکن است سخت‌تر از درمان ویتیلیگو در سایر نواحی باشد، زیرا پوست ناحیه تناسلی شما حساس است.

مقاله کامل درمان های موجود برای ویتیلیگو را مطالعه نمایید

داروها

کرم ها و پمادهای موضعی ممکن است به کاهش ظاهر ویتیلیگو در ناحیه تناسلی مردان کمک کنند. این محصولات معمولاً شامل کرم‌های کورتیکواستروئیدی ضد التهابی یا پمادهای حاوی تاکرولیموس یا پیمکرولیموس هستند که بر پاسخ ایمنی بدن شما تأثیر می‌گذارند.

بیماریها و اختلالاتی که به دندانهای شما آسیب می زنند!!!

فقط در صورتی باید از کرم کورتیکواستروئیدی بر روی آلت تناسلی خود استفاده کنید که پزشک شما آن را توصیه کند. استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئیدهای موضعی می تواند عوارض جانبی مانند تحریک پوست و آتروفی پوست ایجاد کند.

پمادهای حاوی پیمکرولیموس یا تاکرولیموس ممکن است با عوارض جانبی کمتر موثرتر باشند. یک مطالعه کوچک در سال 2007 نشان داد که کرم پیمکرولیموس تقریباً به طور کامل رنگدانه‌ها را در دو کودک مبتلا به ویتیلیگوی تناسلی بازگرداند.

نور درمانی (فتوتراپی)

استفاده از اشعه ماوراء بنفش A، ماوراء بنفش B یا نور اگزایمر برای کمک به بازگرداندن رنگدانه به پوست آلت تناسلی شما ممکن است موثر باشد.

با این حال، قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش در ناحیه تناسلی نیز می تواند خطرناک باشد و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد، بنابراین مطمئن شوید که با پزشکی که تجربه زیادی در انجام نور درمانی دارد، کار کنید.

سفارش خرید از ترکیه توسط سایت دکتر داروساز

هنگامی که نور درمانی با داروی پسورالن ترکیب شود، ممکن است به درمان موارد خفیف ویتیلیگو کمک کند. پسورالن ترکیبی است که به بدن شما کمک می کند نور ماوراء بنفش را جذب کند.

اگر درمان های دیگر بی اثر باشند، جراحی ممکن است یک گزینه باشد.

اگر ویتیلیگو فقط بر روی پوست ختنه گاه شما باشد، ختنه ممکن است کمک کننده باشد. در موارد دیگر، جراح ممکن است بتواند تکه کوچکی از پوست را از ناحیه دیگری از بدن شما بگیرد و آن را به ناحیه آسیب دیده پیوند بزند. اما انجام این کار روی آلت تناسلی سخت است، به خصوص اگر ناحیه بزرگی درگیر باشد.

چشم انداز

ظاهر ویتیلیگو در ناحیه تناسلی مردان ممکن است باعث ناراحتی شما شود، اما این وضعیت به خودی خود بی ضرر است. در حالی که ممکن است شریک جنسی شما کمی طول بکشد تا به آن عادت کند، هر دوی شما ممکن است به جایی برسید که ظاهر ویتیلیگو آلت تناسلی دیگر برایتان مهم نباشد.

یادگیری راحت بودن با بدن و تمام ویژگی های منحصر به فرد آن می تواند به شما کمک کند آرامش و اعتماد به نفس داشته باشید.

www.healthline.com