غذاهایی که به افزایش گردش خون کمک می کنند!!!

بهبود گردش خون با غذاهای طبیعی
خون مایعی است که اکسیژن و مواد مغذی قلب ، ریه ها ، اندام ها ، عضلات و سایر سیستم های شما را تأمین می کند. گردش خون خوب ، اکسیژن و مواد مغذی را در بدن بهینه می کند.
غذایی که می خورید بر گردش خون تأثیر می گذارد. برای تقویت جریان خون می توانید غذا بخورید. عادات سالم از جمله ورزش منظم ، مرطوب نگه داشتن بدن ، حفظ وزن سالم و پرهیز از استعمال دخانیات می تواند گردش خون را بهبود بخشد. یک رژیم غذایی سالم و عادات خوب همچنین خطر ترومبوز ورید عمقی (DVT) را کاهش می دهد. هنگامی که به فروشگاه مواد غذایی می روید ، غذاهایی را انتخاب کنید که قلب و عروق شما را “شاد” کنند.

فلفل هندی

کپسایسین موجود در فلفل باعث آرامش عضلات رگ های خونی می شود و گردش خون را بهبود می بخشد.
فلفل قرمز یک ادویه قرمز نارنجی است که می تواند به تقویت جریان خون کمک کند. ترکیبی به نام کپسایسین در فلفل قرمز به شل شدن عضلات رگ های خونی کمک می کند. این امر به نوبه خود باعث می شود خون به راحتی جریان یابد و فشار خون را کاهش می دهد.

چغندر

نیترات موجود در چغندر به اکسید نیتریک تبدیل می شود که جریان خون را بهبود می بخشد.
چغندر جزو سبزیجات ریشه ای است که سرشار از نیترات است ، ترکیبی که بدن شما به اکسید نیتریک تبدیل می کند. اکسید نیتریک به شل شدن رگ های خونی کمک کرده و جریان خون را افزایش می دهد. در یک مطالعه ، محققان دریافتند که آب چغندر فشار خون سیستولیک را کاهش می دهد ، که همان فشار بالا به زبان عامیانه است.

توت

توت های غنی از آنتی اکسیدان از دیواره عروق محافظت می کنند و جریان خون را بهبود می بخشند.
اگر از خود می پرسید که چگونه جریان خون را افزایش دهید ، فقط به دنبال توت ها باشید. توت سرشار از ترکیبی به نام آنتوسیانین است که یک آنتی اکسیدان مسئول رنگ های توت قرمز و بنفش است. آنتوسیانین از دیواره شریان محافظت می کند و رگ های خونی را انعطاف پذیر نگه می دارد. آنها همچنین ترشح نیتریک اکسید را برای کاهش فشار خون تحریک می کنند.

ماهی چرب

اسیدهای چرب امگا 3 فشار خون شما را کاهش می دهد و عروق را سالم نگه می دارد.
محققان می گویند ماهی غذایی سالم برای قلب است ، اما چرا؟ ماهی های خاصی از جمله ماهی قزل آلا ، شاه ماهی ، ماهی خال مخالی ، ماهی قزل آلا و گل گلیم سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این چربی های سالم باعث افزایش گردش خون و کاهش فشار خون در حالت استراحت می شوند. ماهی های چرب از جمله غذاهایی هستند که جریان خون را افزایش می دهند و رگ ها را بدون گرفتگی نگه می دارند.

انار

دانه های انار سرشار از نیترات است که گردش خون را تقویت می کند.
دانه های انار ترش سرشار از نیترات و آنتی اکسیدان هستند که گردش خون را تقویت می کنند. این ترکیبات شریان ها را کاملاً باز یا گشاد نگه می دارند و به کاهش فشار خون کمک می کنند. این امر منجر به جریان خون بهتر به مغز ، قلب ، عضلات ، اندام ها و بافت ها می شود. ورزشکارانی که دانه های انار می خورند ممکن است متوجه شوند که افزایش جریان خون باعث افزایش عملکرد نیز می شود.

سیر

آلیسین موجود در سیر به جریان خون موثرتر کمک می کند.
سیر غنی از ترکیبی به نام آلیسین است که به شل شدن رگ های خونی کمک می کند. افرادی که مقدار زیادی سیر می خورند ، جریان خون را در قلب بهبود می بخشند. وقتی خون به راحتی از قلب عبور می کند ، این کار باعث کاهش کار قلب و فشار به قلب می شود. فشار خون هنگامی کاهش می یابد که قلب شما برای پمپاژ خون نیار به کار کردن به سختی نداشته باشد.

گردو

خوردن مرتب گردو سلامت رگ های خونی را بهبود می بخشد و فشار خون را کاهش می دهد.
خوردن مغزها به ویژه گردو برای قلب و رگ های خونی مفید است. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو به نام آلفا-لینولنیک اسید به جریان خون روان کمک می کند. در یک مطالعه ، افرادی که به مدت 8 هفته به طور منظم گردو می خوردند ، در سلامت رگ های خونی بهبود یافته و فشار خون را کاهش داده اند. عروق خونی آنها نیز انعطاف پذیرتر بودند.

انگور

آنتی اکسیدان موجود در انگور رگ های خونی را به آرامش و مهار التهاب ترغیب می کند.
انگور بنفش تیره سرشار از آنتی اکسیدان است که با شل کردن دیواره رگ ها و کمک به رگ های خونی ، جریان خون را افزایش می دهد. ترکیبات موجود در انگور باعث کاهش التهاب و چسبندگی خون می شود ، بنابراین کمتر دچار لخته شدن خون می شوید. انگور یک درمان شیرین است که ممکن است به جلوگیری از مشکلات گردش خون کمک کند.

زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه تولید اکسید نیتریک را افزایش می دهد.
زردچوبه ادویه زرد رنگی است که معمولاً در غذاهای هندی استفاده می شود. این ادویه رنگ زرد طلایی خود را از ترکیب کورکومین بدست می آورد. کورکومین می تواند سطح اکسید نیتریک را افزایش دهد ، که به نوبه خود رگ های خونی را شل می کند. هنگامی که رگ های خونی شل تر هستند ، خون به راحتی جریان می یابد و به قلب ، مغز ، اندام ها ، عضلات و بافت ها می رسد.

اسفناج

اسفناج یک برگ برگ سبز است که سرشار از نیترات است و برای عروق و جریان خون شما مفید است.
اگر از فشار خون بالا رنج می برید ، به دنبال اسفناج باشید. این سبز برگ بسیار غنی از نیترات است. بدن شما نیترات ها را به اکسید نیتریک تبدیل می کند ، که باعث شل شدن رگ های خونی می شود تا خون بتواند راحتتر از آن عبور کند. نتایج یک مطالعه نشان داد که خوردن اسفناج باعث انعطاف پذیری عروق و کاهش فشار خون می شود.

مرکبات

آنتی اکسیدان موجود در آب پرتقال باعث کاهش التهاب و بهبود گردش خون می شود.
مردم به پرتقال و سایر مرکبات علاقه دارند، زیرا سرشار از ویتامین C هستند ، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که مرکبات را به عنوان یک برنامه منظم در رژیم غذایی خود قرار دهید. آنتی اکسیدان های موجود در مرکبات باعث کاهش التهاب ، افزایش گردش خون و جلوگیری از لخته شدن خون می شوند. نتایج یک مطالعه نشان داد افرادی که به طور منظم آب پرتقال می نوشیدند فشار خون پایین تری داشتند.

شکلات

شکلات برای سلامتی رگ های خونی ، فشار خون مفید است و جریان خون را تقویت می کند.
آیا شکلات خوراکی شیرین مورد علاقه شماست؟ اگر چنین است ، خوش شانس هستید. به نظر می رسد ترکیبات موجود در شکلات عملکرد رگ های خونی و جریان خون را بهبود می بخشد. و آنتی اکسیدان موجود در شکلات رگ های خونی را گشاد کرده و فشار خون را پایین می آورد. شکلات تلخ را انتخاب کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید ، اما مراقب مقدار مصرف خود باشید. شکلات سرشار از چربی و کالری است.

زنجبیل

زنجبیل یک گشاد کننده عروق است که رگ های خونی را گسترش داده و فشار خون را کاهش می دهد.
بسیاری از مردم می دانند كه زنجبیل به هضم غذا كمك می كند و به رفع حالت تهوع كمك می كند ، اما برای گردش خون نیز مفید است. زنجبیل به عنوان یک گشاد کننده عروق عمل می کند ، به این معنی که رگ های خونی را گشاد می کند و می تواند فشار خون را کاهش دهد. زنجبیل یکی از مواد تشکیل دهنده غذاهای آسیایی و هندی است. برای تهیه چای می توانید از زنجبیل نیز استفاده کنید. منبع: وب سایت www.rxlist.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.